Retour & Garantie

Onlinevakhandel.be heeft service hoog in het vaandel staan. Wij gaan daarom constructief en eerlijk met u om. Heeft u een probleem, dan gaan wij proberen dit op te lossen. Wij gaan daarnaast ook zeer goed met onze leveranciers om, ook dit heeft voor u grote voordelen. Zo kunnen wij u in veel gevallen adequater helpen bij het oplossen van een probleem. Of snel de nodige technische zaken voor u uitzoeken, ten einde een passende oplossing te bieden!

Samengevat

  • Niet zeker over uw aankoop? Dan heeft u 14 werkdagen na aflevering om ons hiervan op de hoogte te stellen. de goederen moeten worden teruggestuurd binnen 14 kalenderdagen na de kennisgeving door de consument.
  • Schade bij de levering? Neem contact met ons op, wij regelen een oplossing
  • Wij proberen u altijd z.s.m. weer op gang te helpen
  • Producten met fabricagefouten, worden vervangen
  • Recht op 2 jaar garantie: als u uw product gebruikt, zoals en waarvoor, het bedoeld is
  • Reparaties onder garantie zijn gratis en mogen maximaal 2 weken in beslag nemen
  • Bekijk de tips en uitleg bij storingen, voor een directe oplossing
  • Wij bieden in alle gevallen een oplossing, no-nonsense!

bedenktijd

Eén van de zaken die we u graag bieden is tijd om nog even na te denken, ook als u het product al in bezit heeft. Stel dat u toch niet overtuigd bent van het product? Of u heeft een, voor u, handigere oplossing gevonden? Misschien heeft u zich door een andere reden bedacht? Geen probleem, u kunt het pakket naar ons terug sturen! De verzendingkosten zijn ten laste van de koper.

Product ruilen

Heeft u bij ons een beter geschikt product gevonden dan het artikel dat u ontvangen heeft, dan heeft u uiteraard ook de mogelijkheid om dit product om te ruilen. Het verschil in orderbedrag wordt teruggestort of dient bijbetaald te worden. Als wij dit pakket in originele en ongebruikte staat ontvangen, ruilen we dit product direct om.

Beschadigde producten

Heeft u een artikel beschadigd ontvangen? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Wij zullen er alles aan doen, om u het product zo snel mogelijk in gebruik te laten nemen. Het kan zijn dat we u een vervangend onderdeel sturen of misschien een vervangend toestel. We zijn er vooral op uit, om u, uw werk / klus / hobby te kunnen laten uitvoeren.

Storing

U heeft standaard 2 jaar garantie op alle producten die wij verkopen. Heeft u een product ontvangen dat niet aan de norm voldoet? Indien er zich een storing met het product voordoet binnen 2 jaar na de aankoop / levering, dan kunnen we een garantieprocedure starten. Dit houdt in dat u de storing bij ons kunt aanmelden, dit steeds schriftelijk via brief/mail.

Indien er zich onverhoopt storingen voordoen, dan kunt u bij ons terecht. Vaak kunnen wij op afstand al iets voor u betekenen. In sommige gevallen vragen we u het product terug te sturen, zodat wij hiernaar kunnen kijken.
U kunt ook bij ons langskomen met het product, wij regelen de verdere afhandeling van het reparatie- / vervangingsproces. Indien reparatie nodig is, gaat het product naar de reparatieservice van de fabrikant. Reparatie duurt maximaal 2 weken.
U kunt het product na reparatie weer bij ons afhalen of opgestuurd krijgen. Wij brengen u op de hoogte zodra wij het gerepareerde product retour hebben ontvangen van de fabrikant.

Oplossing

Normaal gesproken kunnen wij het probleem voor u oplossen, zodat u gebruik kunt blijven maken van het product. In principe wordt het product gerepareerd, of krijgt u van ons een vervangend toestel. Het product dient altijd op een normale manier te zijn gebruikt (zoals de gebruiksaanwijzing vermeld) en waarvoor het is bedoeld. In dit geval worden retouren, gecontroleerd, gerepareerd en goed getest, aan u verzonden.

Retouren waar verkeerd gebruik, slecht onderhoud, of misbruik wordt geconstateerd, worden altijd met u overlegd. Mede om te voorkomen dat dit in de toekomst opnieuw gebeurd. Ook in deze gevallen kunt u van ons een eerlijk voorstel verwachten, om zo snel mogelijk verder te kunnen. Overigens wordt eerlijkheid beloond in deze gevallen.

Snelste weg naar een oplossing?

Veel van de storingen kunnen op afstand worden opgelost. Bel ons zeker eerst op, misschien kunnen we het probleem telefonisch oplossen.

Heeft u het probleem nog niet kunnen verhelpen?

Het kan zijn dat er een technisch defect is opgetreden. Indien u binnen de garantietermijn zit, heeft u recht op een vervangend toestel. Om dit te kunnen vaststellen, wordt het product opgestuurd naar de fabrikant. Daar wordt de machine door specialisten onderzocht.

Garantie aanvragen

Een garantieaanvraag resulteert altijd in een werkend product, door een reparatie of een nieuw exemplaar.